Friday 22 February 2013

Time Management: အခ်ိန္ကို စီမံ ခန္႕ခြဲဲျခင္း

Scenario One

ဦးျမေမာင္ တေယာက္ အဲကြန္းခန္းထဲမ်ား ေခ်ြးေစးမ်ားျပန္ေနသည္။  ယေန႕ မျဖစ္မေန အျပီးသတ္ရမည့္ အစီရင္ခံစာ အလုပ္ေၾကြး သံုးခုရိွေနသည္။  ေနာက္နာရီ၀က္အတြင္းမွာ အစည္းအေ၀းတခု တက္ရန္ရိွေနသည္။ ဖတ္ရမည့္အီးေမးလ္မ်ားက အေစာင္ေရ ငါးဆယ္ထက္ မနည္း။  ဘာကို စလုပ္ရမည္နည္း။ ေ၀ခြဲမရဘဲ အၾကံအိုက္ ေနစဥ္မွာပင္ စားပြဲေပၚမွ တယ္လီဖံုးက ထျမည္လာသည္။ “ ငါပဲေသလိုက္ပါေတာ့ကြာ“ ဟု ညည္းတြားျပီး တယ္လီဖံုးကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ေလသည္။ ”  ဗ်ာ - ထုတ္ကုန္အသစ္ ျပခ်င္လို႕ ဟုတ္လား၊ ဒီႏွစ္ရက္သံုးရက္ေတာ့ အားဦးမွာမဟုတ္ဘူး ခင္ဗ်ာ၊  အဆင္ေျပတဲ့အခ်ိန္ ျပန္ဆက္လိုက္ပါ့မယ္ေနာ္”  ။ ဖုန္းကို ခ်လိုက္ျပီးေနာက္ ေခါင္းထဲက တစစ္စစ္ကိုက္  လာသလို ခံစားေနရေလသည္။

*************
 " တေန႕တေန႕ အလုပ္ေတြသာ ပံုပံုလာတယ္။ ျပီးတယ္လို႕ကို မရိွဘူး။ ဘယ္လိုဘဲလုပ္လုပ္ အခ်ိန္က မေလာက္ဘူး”  ဆိုသည့္ ညည္းတြားသံမ်ားက ရံုးသူရံုးသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏  မရိုးႏိုင္ေသာ လက္သံုးစကား ျဖစ္ေနတတ္သည္။  ပိုပိုသာသာဆိုရပါလ်ွင္ ရံုးတိုင္းရံုးတိုင္းမွာပင္ ၾကားရေကာင္း ၾကားရဘြယ္ ရိွပါသည္။

ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အျဖဴအညိဳအ၀ါ မေရြးဘဲ မည္သူမဆို မည္သည့္ေနရာတြင္ ေနထိုင္သည္ျဖစ္ေစ အညီအမ်ွ ပိုင္ဆိုင္သည္မွာ တေန႕လ်ွင္ ၂၄နာရီဆိုေသာ အခ်ိန္ ပင္ျဖစ္သည္။  သို႕ရာတြင္ တဦးခ်င္းစီက မိမိအခ်ိန္အေပၚ သတ္မွတ္သည့္ တန္ဖိုးႏွင့္ အသံုးခ်ပံုစံနစ္တို႕သာ  ကြာျခားပါသည္။


ပံုကို ဒီက ယူပါတယ္။

သင့္အခ်ိန္ကို ဘယ္လိုစီမံခန္႕ခြဲမွဳ (time management) ထားရိွသလဲ ဆိုသည့္အခ်က္က သင့္တကိုယ္ေရဘ၀ကိုေရာ သင့္ လုပ္ငန္းခြင္ဘ၀ကိုပါ အၾကီးအက်ယ္ သက္ေရာက္မွဳ ရိွပါသည္။ အခ်ိန္ စီမံခန္႕ခြဲျခင္းဆိုသည္မွာ မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာ အခ်ိန္မ်ားကို ရည္ရြယ္ခ်က္ေရာက္ေအာင္ အက်ိဴးရိွရိွအသံုးခ်ရန္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ျခင္းဟု ဆိုပါသည္။ သည္လိုဆိုလ်ွင္ အခ်ိန္ကို အက်ိဴးရိွေအာင္ ဘယ္လို စီမံခန္႕ခြဲမလဲဟု ေမးစရာ ရိွပါသည္။ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္၊ ဖြင့္ဆိုခ်က္အမ်ိဴးမ်ိဴးအနက္မွ အခ်ိဴ႕ကို ေကာက္ႏုတ္တင္ျပလိုပါသည္။


**************
သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားအရ လူတေယာက္သည္ ပ်မ္းမ်ွအားျဖင့္ တေန႕ ႏွစ္နာရီခန္႕ အလဟႆ အခ်ိန္ကို  ျပဳန္းတီးေစသည္ဟု ဆိုသည္ ( မွတ္ခ်က္- လူတိုင္း မဟုတ္ပါ)။  ဥပမာအားျဖင့္ -  ပစၥည္းေပ်ာက္ရွာျခင္း၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း၊ ေတြေ၀ေငးငိုင္ေနျခင္း၊  မလိုအပ္ဘဲ ဖုန္းအၾကာၾကီးေျပာျခင္း၊ ေန႕စဥ္တေနရာမွ တေနရာ ၾကာျမင့္စြာ သြားလာရျခင္း- စသျဖင့္)  ယင္းကဲ့သို႕ အခ်ိန္ျပန္းတီးျခင္းမ်ားကို ေလ်ွာ႕ခ်၍ အက်ိဴးရိွရိွ အခ်ိန္အသံုးခ်ႏိုင္ေအာင္ ေအာက္ပါ အၾကံေပးခ်က္မ်ားကို စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။

(၁) Planning& Organizing - ၾကိဳတင္စီမံခ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ စုစည္းျခင္းတို႕အတြက္ အခ်ိန္ေပးပါ။
မိနစ္အနည္းငယ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးျပီး  စီမံျခင္း၊ စုစည္းျခင္းက သင့္အတြက္ အလုပ္ေတြကို ျမန္ဆန္ လြယ္ကူေစဖို႕  အမ်ားၾကီး အေထာက္အကူျပဳပါလိမ့္မည္။


(၂) Goal - ရည္မွန္းခ်က္ခ်ပါ။
ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ၊ ဘယ္ဦးတည္ရာ ကိုသြားခ်င္တာလည္း အရင္သိေအာင္လုပ္ဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- စီမံကိန္းတခုဆိုလ်ွင္ ေမ်ွာ္မွန္းရလာဒ္မ်ားကို အရင္ သတ္မွတ္ဖို႕ လိုပါတယ္။


(၃) Priortize- ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ား ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ပါ။
တန္ဖိုးထားသည့္အရာမ်ား၊ အေရးၾကီး ကိစၥမ်ား၊ အက်ိဴးအျမတ္မ်ားသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို အဆင့္ခြဲျခား သတ္မွတ္ပါ။

(၄) To-do List -”လုပ္ေဆာင္ရန္စာရင္း” တို႕ - ထားပါ။
အေရးၾကီးကိစၥႏွင့္ အေရးေပၚကိစၥကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ပါ။ (အေရးၾကီး- မၾကီး၊ အေရးေပၚ-မေပၚ) စသျဖင့္ အတြဲေလးခုခြဲ၍ အမွတ္စဥ္အလိုက္ လုပ္ေဆာင္ပါ။  လုပ္ေဆာင္ျပီးကိစၥမ်ားကို စာရင္းထဲမွ ျခစ္ထုတ္ပါ။ ေအာက္ပါ ဇယားကို ၾကည့္ပါ။ အမွတ္စဥ္ (၁)(၂)(၃)(၄) အစဥ္လိုက္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ျဖစ္သည္။ Stephen Covey ၏ "First thing, first"  စည္းမ်ဥ္းမွာ နာမည္ေက်ာ္ပါသည္။
ပံုကို ဒီက ယူပါတယ္။
လူသိမ်ားေသာ သီအိုရီတခုမွာ "Pickle Jar theory"  ျဖစ္ပါတယ္။ ဖန္ေရတေကာင္း ထဲကို ေက်ာက္တံုး၊ ေက်ာက္စရစ္၊ သဲ၊ ေရတို႕ကို ျဖည့္ထည့္ရာမွာ သဲ၊ ေရ၊ ေက်ာက္စရစ္ တို႕ကို အရင္ျဖည့္မိရင္ ေက်ာက္တံုးအားလံုးအတြက္ ေနရာ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာက္တံုးေတြကို အရင္ထည့္ျပီးမွ  ေက်ာက္စရစ္၊ သဲ၊ ေရ တို႕ကို အစဥ္လိုက္ ျဖည့္တဲ့အခါ ေရတေကာင္းထဲမွာ အရာအားလံုး ၀င္ဆံ့သြားတာကို လက္ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ( အေရးအၾကီးဆံုး ကိစၥမ်ားကို ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ကိစၥ အားလံုး ေအာင္ျမင္ ျပီးေျမာက္မယ္) ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  ေအာက္က လင့္ခ္မွာၾကည့္ပါ။
http://www.youtube.com/watch?v=OUZFN7g96BU 


(၅) Be Flexible - ျပဳလြယ္ ျပင္လြယ္ ရိွပါေစ။
အေရးေပၚ ကိစၥအေသးကေလးမ်ားကိုလည္း လိုအပ္သလို ၾကားညွပ္လုပ္ေဆာင္ပါ။ ( ဥပမာ- ဖံုး)  အေရးၾကီးကိစၥမ်ားအတြက္ ၁-၂ နာရီ သျဖင့္ သီးသန္႕ သတ္မွတ္လုပ္ေဆာင္ပါ။ (လိုအပ္လာလ်ွင္ တံခါးပိတ္ျပီး Do Not Disturb sign ခ်ိတ္ထားပါ) ကိုယ့္ ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ကို မၾကာခဏ ျပန္လည္ သံုးသပ္ျပီး လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပါ။


(၆)  Listen your body- ကိုယ့္ခႏၵာကိုယ္နဲ႕ လိုက္ေလ်ာညီေထြရိွစြာ လုပ္ေဆာင္ပါ။
Time management ကို  Energy management လို႕လည္း ေခၚၾကသည္။ အေရးၾကီးကိစၥမ်ားကို energy အျပည့္ဆံုးအခ်ိန္မွာ လုပ္ေဆာင္ပါ။  မ်ားေသာအားျဖင့္ မနက္အေစာပိုင္းတြင္ energy ျပည့္ေနတတ္ၾကေသာ္လည္း ခ်ြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ညေနပိုင္း၊ ညပိုင္း အားသန္သူမ်ားလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။


( ၇) Effectiveness+ Efficiency:  မွန္တာလုပ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ပါ။
လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ ( effectiveness ) ကို အရင္ဂရုစိုက္ေရြးခ်ယ္ပါ။  ျပီးေတာ့မွ လုပ္သင့္တဲ့ နည္းလမ္း ( efficiency ) ကို ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ပါ။

(၈)  Eliminate - မလိုလားအပ္တဲ့ အေရးေပၚ အရွဳပ္ထုပ္ေတြ လႊင့္ပစ္ပါ။
အေရးေပၚကိစၥ၊ အေရးၾကီးကိစၥ အသြင္ေဆာင္ျပီးေရာက္လာတတ္တဲ့ တခ်ိဴ႕ အရွဳပ္ထုပ္ေတြကို လ်စ္လ်ဴရွဳလုိက္ပါ။          ( Intellectual Ignorance)  တကယ္ အေရးၾကီးတဲ့ကိစၥလား အပို အရွဴပ္လား ဆိုတာ ခြဲျခားသိျမင္ ႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ေတာ့ လိုတာေပါ့။ ေအာက္ကလူကို ကိုယ္စားလႊဲရမဲ့ ကိစၥေတြရိွရင္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ လႊဲအပ္လိုက္ပါ။ တခ်ိဴ႕ပညာရွင္ေတြက သူတို႕ကို monkey ေတြ လို႕ ေခၚပါတယ္။ တခါတရံမွာ မသိမသာနဲ႕ သူမ်ားလက္ထဲက monkey ကို ကိုယ္က ဆြဲယူေပြ႕ပိုက္လိုက္တာမ်ိဴး သတိထား ဆင္ျခင္ပါ။  ဥပမာ-  Ann က သူ႕ manager Tom ဆီကိုလာျပီး အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္ John ရဲ့ ျပႆနာတခ်ိဴ႕ကို တင္ျပတယ္။  Tom က " ok, I will call him" , ဆိုျပီး တာ၀န္ယူလိုက္တယ္။  Ann လက္ထဲက monkey က Tomပခံုးေပၚေရာက္သြားျပီေလ။ အမွန္က Annကို မင္းအေနနဲ႕ ဘယ္လို ေျဖရွင္းသင့္တယ္ထင္သလဲ ဆိုျပိး ေမးရမွာ၊ လိုအပ္ရင္ အၾကံဥာဏ္ေတြေပးျပီး သူမဖာသာ ေဆာင္ရြက္ေစရမွာပါ။


(၉) No procrastination - အခ်ိန္ဆြဲေနတာေတြ မလုပ္ပါနဲ႕ေတာ့။
တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႕ ခက္ခဲေနတတ္သည္။ ယင္းအလုပ္မ်ားကို   ေ၀႕ကာပါတ္ကာ   ေရွာင္ေနမည့္အစား လက္ေတြ႕က်က် ေျဖရွင္းဖို႕ လိုပါတယ္။  ေျဖရွင္းဖို႕အတြက္ အၾကံေပး ထားတာ ကေတာ့ -  (၁) ငါ အခ်ိန္မီျပီးရမယ္ ဆိုတဲ့ သံဓိဌာန္နဲ႕ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ ေအာင္ႏိုင္ေအာင္ တိုက္ယူပါ (၂) deadline သတ္မွတ္ထားပါ၊ အစီအစဥ္ွဆြဲပါ။ (၃)  အလုပ္ၾကီးရင္ ေသးေသးကေလးေတြ ပိုင္းလိုက္ပါ။ (၄) ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ နည္းလမ္းေတြ ရွာၾကံျပီး လုပ္ပါ  (၄) တဆင့္ခ်င္းျပီးတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ( တနည္းနည္းနဲ႕) ဆုခ်ပါ။  (၅) ကိုုယ္နဲ႕ ရင္းႏွီးပါတ္သက္သူမ်ားကို အလုပ္ကိစၥ သတိေပးခိုင္းပါ (၆) အခ်ိန္ျဖဳန္းတဲ့ ကိစၥေတြ တတ္ႏိုင္သမ်ွ ေရွာင္ပါ။

ဒီေနရာမွာ Swiss Cheese Approach ကို မိတ္ဆက္ခ်င္ပါတယ္။  အခ်ိန္ယူျပီး လုပ္ေဆာင္ရမဲ့ ကိစၥ ၾကီးၾကီးေတြကိုေတာ့ နည္းနည္းခ်င္း ဖဲ့ျပီး လုပ္ေဆာင္ပါ။ (ဥပမာ- တေန႕ ဆယ္မိနစ္စီ ေက်ာင္းကိုေစာသြားျပီး သူငယ္ခ်င္းေတြမလာခင္   Research Paper အေၾကာင္း စဥ္းစားတာမ်ိဴး၊)


(၁၀) Not be Perfectionist-  စင္းလံုးေခ်ာ ျဖစ္လိုတဲ့စိတ္ကို ေလ်ွာ့ပါ။
က-ၾကီးမွ အ- အထိ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ခ်င္စိတ္၊ ရိွသမ်ွအလုပ္ကို တေယာက္ထဲနဲ့ အားလံုး အေကာင္းဆံုး ျဖစ္လိုေသာ ဆႏၵ မထားရပါ။  ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အခ်ိန္ ၂၀ရာႏွဳန္းကိုသံုးျပီး ရလာဒ္အားလံုးရဲ့ ၈၀ရာႏွဳန္းေလာက္ ျပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္  အိုေက ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီလို ျဖစ္မျဖစ္ သံုးသပ္ခ်က္ကို  Pareto Analysis လို႕ ေခၚပါတယ္။

(၁၁)  Say " No" ဟင့္အင္း- လို႕ေျပာပါ။
ကိုယ္ မတတ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ၊ မသက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥေတြကို အားနာပါးနာ လက္ခံလိုက္မဲ့အစား အေၾကာင္းျပခ်က္ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႕ ျငင္းဆန္တတ္ဖို႕ ေလ႕က်င့္ပါ။ ဥပမာ ကိုယ္အလုပ္မ်ားေနတုန္း သူငယ္ခ်င္းဆီက ဖုန္းလာတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊  g-talk ကေန စကားေျပာလာရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားနာပါးနာ အခ်ိန္မျဖဳန္းပဲ  ေနာက္ေတာ့မွ ျပန္ေခၚမဲ့အေၾကာင္း ခ်ိဴခ်ိဴသာသာ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္။

(၁၂)  Relax, Enjoy  -  အနားယူပါ၊ အားျဖည့္ပါ။
အားကုန္သြားတဲ့အထိ ဆက္တိုက္ အပင္ပန္းမခံပါနဲ႕။ အလုပ္တခုနဲ႕ တခုအၾကားမွာ ျဖစ္ေစ၊  အခ်ိန္နည္းနည္းရတာနဲ႕  အနားေျဖျပီး အားအင္ေတြ ျပန္ျပည့္ပါေစ။ အေရးၾကီးတဲ့ အလုပ္ တခု ေအာင္ျမင္ျပီးဆံုးတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ”ဆုခ်” သည့္ အျပဳအမူမ်ိဴးလုပ္ပါ။ ( ဥပမာ - ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ နားေထာင္လိုက္တာမ်ိဴး)
*******************
တျခား  အခ်ိန္ကုန္သက္သာတဲ့ နည္းေတြကေတာ့ ကားစီးရင္း  ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား  podcast မ်ား ကို နားၾကပ္ျဖင့္ နားေထာင္ျခင္း၊ သြားရင္းလာရင္း အလုပ္အေက်ာင္း စာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျခင္း၊ သြားေလရာ မွတ္စုစာအုပ္တအုပ္ေဆာင္ျပီး ရုတ္တရက္ေပၚလယတဲ့ အၾကံေကာင္းေတြ ခ်ေရးျခင္း၊ ဖုန္းနံပါတ္ မ်ားကို စံနစ္တက် ဖိုင္ျပဳစုထားျခင္း၊ အေရးၾကီး ဖိုင္မ်ားကို အေရာင္ခြဲျပီး စီစဥ္ထားရိွျခင္း၊ စသျဖင့္ ဥာဏ္ရိွသလို တီထြင္ အသံုးျပဳ ႏိုင္ပါတယ္။  ဥပမာ- မ်က္ႏွာသစ္ေနတုန္း ၊ ေရေႏြးၾကိဳျပီး၊ ေရခ်ိဴးေနတုန္း ထမင္းအိုးတည္ထားတာမ်ိဴး multi-tasking လည္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
**************** 
Scenario Two

ဦးျမေမာင္ တေယာက္  ရံုးခန္းထဲကို သြက္သြက္လက္လက္၀င္လာျပီး ကုလားထိုင္မွာ အလိုက္သင့္ ထိုင္လိုက္သည္။  ကြန္ျပဴတာကို ဖြင့္လိုက္ျပီး တဆက္တည္း လက္ဆြဲအိတ္ထဲမွ Planner မွတ္စုစာအုပ္ကို ထုတ္လိုက္သည္။  ဒီေန႕လုပ္ရမည့္ အလုပ္စာရင္းကို နံပါတ္စဥ္တပ္လိုက္သည္။  တခ်ိဴ႕အလုပ္ကို ”လက္ေထာက္မွ အစီရင္ခံစာအၾကမ္းျပင္ဆင္ရန္” စသျဖင့္  မွတ္ခ်က္ တို႕သည္။  အစည္းအေ၀းသြားရန္ လိုအပ္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို လက္ဆြဲအိတ္ထဲထည့္သည္။ အစည္းအေ၀းမသြားမီ နာရီ၀က္ အခ်ိန္ရသျဖင့္ အီးေမးလ္ေခါင္းစဥ္မ်ားကို အျမန္ ဖတ္ကာ လတ္တေလာ မျဖစ္မေန ျပန္ရမည့္ စာ သံုးေစာင္ႏွင့္ လက္ေအာက္၀န္ထမ္း မ်ားကို တာ၀န္ဆက္ေပးရမည့္ စာ ငါးေစာင္တို႕ကို ခ်က္ျခင္းေဆာင္ရြက္လိုက္သည္။ သိရံုသာသိသင့္သည့္ စာမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ယူျပီး ျပန္ရမည့္ စာမ်ားကို ခဏ သိမ္းထားလိုက္သည္။  လက္ေထာက္ကို ေခၚျပီး အၾကမ္းျပင္ဆင္ရမည့္ အစီအရင္ခံစာ၏ အဓိက အခ်က္မ်ားကို ရွင္းျပျပီး သူအစည္းအေ၀းမွ ျပန္လညမည့္ ေန႕လည္ ၁၂ နာရီ တြင္ျပန္တင္ျပရန္  ေျပာသည္။  တယ္လီဖံုးျမည္လာသည္ ” အမိန္႕ရိွပါခင္ဗ်ာ၊  ဟုတ္ကဲ့- ဟုတ္ကဲ့ ေကာင္းပါျပီ၊  ေတြ႕ဆံုခ်ိန္ နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာမယ္ ဆိုရင္  ဒီေန႕ညေန ေလးနာရီခြဲေလာက္ အားပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ ထုတ္ကုန္အသစ္ကို စိတ္၀င္စားပါတယ္။ လာခဲ့ပါေနာ္”  တယ္လီဖံုးကို ခ်ျပီးေနာက္ အစည္းအေ၀းခန္းသို႕ တက္ၾကြစြာပင္ ထြက္လာခဲ့ေတာ့သည္။

**************** 
အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွဳဟာ ၀န္ထမ္းေလာကမွာ လူေျပာသူေျပာ မ်ားသေလာက္ လူေတြၾကားမွာ အထင္မွား အျမင္မွားေလးေတြလည္း အမ်ားအျပားရိွပါတယ္။ ဥပမာ -  ”ငါဘယ္ေလာက္လုပ္လုပ္ ဒီအလုပ္ေတြ အားလံုး အခ်ိန္မီ ျပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး”  “ စိတ္ပူပန္ရတဲ့ ဖိအားေလးရိွမွ အလုပ္လုပ္ရတာ ပိုအဆင္ေျပတယ္၊ စီမံခန္႕ခြဲ မေနေတာ့ပါဘူး”  “ ေက်ာင္းတက္တုန္းကလည္း ဘာစီမံခန္႕ခြဲမွဳမွမရိွပဲ ေအာင္မွတ္ေကာင္းခဲ့တာဘဲ။ အလုပ္ထဲမွာလည္း ထူးထူးေထြေထြ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး”   “ time management  ေတြ စဥ္းစားျပီးလုပ္ေနရင္ အလုပ္လုပ္ေနရတာ အခုေလာက္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး” စတာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္  အထင္မွား အျမင္မွားေတြဖယ္ခြာျပီး အလုပ္ခြင္မွာ မိမိအခ်ိန္ကို အေကာင္းဆံုး စီမံခန္႕ခြဲျပီး ရလာဒ္ေကာင္းေတြ ေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္တဲ့ မန္ေနဂ်ာေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါေစလို႕ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

မမိုးပြင့္





ရည္ညႊန္း-

 http://www. scholarship-position.com
www.clt.astate.edu
www.wilkes.k12.nc.us/cte/doc/Teacher
"First thing, first, Stephen Covey 

No comments:

Post a Comment